Daha az maliyet – iç tetkikin, belge denetimlerinin, eğitim ve yönetimin yinelenmesini önlemek ve geleceğin yönetim sistemlerini bugünden benimsemek veriminizi artırır.
Zamandan tasarruf – tek bir yönetim incelemesi kullanarak.
İş risklerini yönetme konusunda bütünsel bir yaklaşım – herhangi bir eylemin bütün sonuçlarının, bu sonuçların birbirlerini ve ilişkili riskleri nasıl etkilediğinin de göz önünde bulundurulması sağlanarak.
Daha az yineleme ve bürokrasi – tek bir işlemler kümesi benimseyerek söz konusu standartların gerekliliklerinin koordine edilmesi, iş yüklerinin hafifletilmesi ve birbirinden farklı sistemlerden kaçınılması
Sistemler arasında daha az çakışma – kalite ve çevre konusunda farklı anlayışların çakışmasının önlenmesiyle sorumluluklar baştan belirlenir.
Geliştirilmiş hem iç hem dış iletişim – tek bir hedef kümesi belirleyerek ekip yaklaşımı kültürü gelişebilir ve iletişimi geliştirebilir.